Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Katastrofa kolejowa na Słowacji. Dwa pociągi na tym samym torze [zdjęcia, wideo]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Data publikacji:
10-11-2025
Ostatnia modyfikacja:
10-11-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Jedenaście osób ciężko i dziesiątki lżej rannych. To bilans po niedzielnym zderzeniu dwóch pociągów Kolei Słowackich w pobliżu miejscowości Pezinok na południowym zachodzie kraju. Obydwa składy znalazły się na tym samym torze chociaż nie powinny.

Do zdarzenia doszło w niedzielę (9 listopada) ok. godz. 19:30 na szlaku kolejowym Pezinok - Svätý Jur – około 20 kilometrów od Bratysławy. Zderzyły się dwa pociągi: ekspresowy EX 620 rel. Koszyce – Bratysława oraz regionalny ekspres REX 1814 rel. Nitra – Bratysława Nowe Miasto. Obydwa należały do państwowego przewoźnika Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK (Koleje Słowackie).


Wyświetl większą mapę

Na miejscu pracowało 150 ratowników: policjantów, ratowników medycznych i strażaków, którzy musieli ewakuować ok. 800 pasażerów z obydwóch składów. Poszkodowanych podróżnych transportowano do szpitali – prócz ambulansów – także autobusami ewakuacyjnymi straży pożarnej oraz zadysponowanymi autobusami Służby Więziennej.

Minister spraw wewnętrznych Republiki Słowackiej Matúš Šutaj Eštok przekazał, że w wyniku katastrofy nikt nie zginął. Jednak w wyniku zdarzenia 11 ciężej rannych osób przewieziono do szpitala w Bratysławie. Kilkadziesiąt osób odniosło lekkie obrażenia.


Zarząd słowackiej infrastruktury kolejowej (Železnice Slovenskej republiky) poinformował, że było to zderzenie pociągów, w którym jeden skład najechał na drugi. – Znowu jeden z pociągów był w miejscu, w którym nie powinno go być – powiedział Ivan Bednárik, dyrektor generalny ŽSR. – Najwyraźniej przejechał przez czerwone światło – dodał.

Słowackie media donoszą, że szlak Bratysława – Trnawa jest wyposażony w system zabezpieczeń ETCS. To ważna trasa kolejowa, którą kursują nie tylko składy regionalne, ale też dalekobieżne czy międzynarodowe. Na razie nie ma potwierdzenia czy ETCS był sprawny w momencie katastrofy. Wiadomo jednak, że pociąg dalekobieżny jechał z prędkością 100 km/h.


Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia
INTERCOR

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Milik. TIR wjechał w pociąg pasażerski, nie ma poszkodowanych

Infrastruktura

Milik. TIR wjechał w pociąg pasażerski, nie ma poszkodowanych

Daniel Siwak 07 listopada 2025

ZSSK inwestuje w przewozy nocne. Nie tylko nowe wagony sypialne

Tabor i technika

ZSSK inwestuje w przewozy nocne. Nie tylko nowe wagony sypialne

Mikołaj Kobryński 28 października 2025

Wrocław. Pro-Tra Building z umową na węzeł przesiadkowy Drobnera – Dubois

Zintegrowany transport

Katastrofa kolejowa na Słowacji. Ponad 100 osób rannych [zdjęcia, wideo]

Infrastruktura

Łódzkie z nowościami w grudniowym rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Kamil Świętoń nowym Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei

Pasażer

Zobacz również:

Milik. TIR wjechał w pociąg pasażerski, nie ma poszkodowanych

Infrastruktura

Milik. TIR wjechał w pociąg pasażerski, nie ma poszkodowanych

Daniel Siwak 07 listopada 2025

ZSSK inwestuje w przewozy nocne. Nie tylko nowe wagony sypialne

Tabor i technika

ZSSK inwestuje w przewozy nocne. Nie tylko nowe wagony sypialne

Mikołaj Kobryński 28 października 2025

Wrocław. Pro-Tra Building z umową na węzeł przesiadkowy Drobnera – Dubois

Zintegrowany transport

Katastrofa kolejowa na Słowacji. Ponad 100 osób rannych [zdjęcia, wideo]

Infrastruktura

Łódzkie z nowościami w grudniowym rozkładzie jazdy ŁKA

Pasażer

Kamil Świętoń nowym Rzecznikiem Praw Pasażera Kolei

Pasażer

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij